onsdag 18. november 2009

Pebbles... Jordbærdyr.


Har gjort et lite googlesøk på ordet "Pebbles", for det dukket opp i en drøm jeg hadde i natt. Kunne ikke helt forstå hvor jeg plutselig fikk ordet ifra. Hjernene våre kødder visst mye med oss... Jeg har nemlig ikke sett på Flintstone på lenge.
For øvrig har jeg heller ikke hatt peiling på at det finnes steiner som kalles "pebbles" (hmm, nå gikk det plutselig opp for meg hvorfor ungen heter "PEBBLES FlintSTONE")...

 Vel, drømmen ja...
I min drøm hadde pebbles verken noe med flint eller stein å gjøre.
Her var det noe riktig annet... Man har bra merkelig fantasi når man sover, altså. Det vil jeg absolutt påstå. Har en del eksempler på det, men de skal jeg ikke dra opp nå.

Vi var alle karakterer i en bok, og på utsiden av boken var det 3 bilder. Jeg husker for øvrig bare 2 av dem, for en hendelse i drømmen som var knyttet til bildene, er også helt slettet fra hukommelsen. 2 av bildene utenpå boken viste iallefall en brennende buss, og pebbles'ene...

Vi var en gjeng på busstur, det var familien og noen "randoms". Vi skulle visst reise langt. Må ha vært noen gale oppfinnere eller noe vi hadde med oss... Og jeg husker ikke hva målet med turen var, men uansett...

På veien skapte vi sammen noen merkelige skapninger, utifra en egen oppdiktet oppskrift, det var som matlaging...
Det vi skapte, ble noen slags lyserosa jordbær i diverse fasonger og størrelser. De hadde bein og øyne og var levende, den ene mer enn den andre. Den største var vel den som var mest livaktig. Den hadde også et par store, rød firkantede briller...

Vi kalte disse lyserosa jordbærskapningene for "Pebbles" og jeg aner ikke hvorfor.
Hvis noen har noen gode forslag, så go ahead...?

Uansett... Vi reiste videre med pebbles'ene inne i en papirpose. De krøp rundt inni der, særlig den store. De var som kosedyr, egentlig..

Etter en stund måtte vi av en eller annen grunn kaste ut pebbles'ene i snøen, så vi stoppet bussen og gjorde det. Jeg ble lei meg. Noen kommenterte at den største og mest livaktige pebbles'en med de rød brillene, kravlet oppover snøskavlen. Jeg ble nysgjerrig og fulgte etter den ett lite stykke.

Inne i skauen, fant pebbles'en seg en venn, en merkelig uteligger som satt inntil ett tre, og hadde like rare, rød og firkantede briller som pebbles'en selv. Jeg ble glad på både pebbles'en og uteliggerens vegne. Så kjørte vi videre uten at jeg fortalte gjengen i bussen hva jeg hadde sett.

Her er noen ting i drømmen uklart, men det endte iallfall med at bussen stod i fyr og flamme. Alle ble reddet, men det gikk ikke an å slukke brannen på noen måte. Man måtte tydeligvis ha ett spesielt stoff som var vanskelig å få tak i, men en av de "gale oppfinnerne" vi hadde med oss, sa at dette stoffet hadde vi brukt i pebbles'ene da vi skapte dem. Det ble snakk om å kjøre tilbake og hente de merkelige jordbærdyrene for å kaste dem på brannen.

Jeg ble sint og redd, ville ikke at pebbles'ene skulle dø, og ville ikke ødelegge for den stakkars uteliggeren som hadde blitt så lykkelig.

Der endte drømmen, tror jeg. Kan iallfall ikke huske mer etter det.......

Hadde for øvrig også en drøm om at Karoline og jeg var i gamlehuset jeg bodde i på Toten, og vi skulle klones. Det var faktisk "booket" tid klokken 17.00 ett eller annet sted for kloning. Vi skulle reise på en slags syk leir hvor jeg møtte pappa, om ikke flere kjentfolk. Vi hadde høye forventninger. Jeg ble skeptisk da jeg kom dit, og sa at "jeg har en dårlig følelse". Det viste seg å være... en grotesk leir. Men det går jeg ikke nærmere innpå nå.

Apropos grotesk... Jeg hadde en grotesk drøm til om at jeg skulle kappe opp Kai Håvard i senga mi mens han sov (overnattet). Tror faktisk at jeg begynte på prosessen i drømmen, men det var vel gjerne alt jeg kan huske... For en syk drøm. Jeg likte den ikke....Kanskje like greit at jeg ikke husker noe mer av den drømmen, huff, herslig...

Er det noen som har noen gode tolkninger om pebbles-drømmen min, eller er jeg bare ekstremt rar? :-)

Har faktisk en liten tolkning selv, når jeg tenker etter... Jeg tror jeg er altfor opptatt av å gjøre andre mennesker glade og lykkelige, og at jeg så vidt tar hensyn til min egen lykke.. Kalles vel å sette andre foran seg selv, ikke en helt dum egenskap, men i visse situasjoner er vel det litt dumt kanskje?
Folk har i det siste snakket veldig mye om at jeg er for opptatt av andres problemer...

]-Contastic-[

(Pebbles-foto: Chris Woodcock)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar