tirsdag 17. november 2009

Hva faen, tog?

(Alle foto: Contastic)


Hva er greia med tog i dag?

Først hadde jeg en drøm der jeg satt på ett tog sammen med en eller annen, husker ikke hvem, en eller annen plass i landet, husker ikke hvor. Begge skulle ett sted, men stedene lå i forskjellige retninger. Så hvorfor satt vi på samme tog?

Da toget begynte å kjøre, gikk det opp for meg at jeg var på feil tog.
Kanskje det symboliserte vimsetheten min?
Jeg vet ikke. Det faktum at jeg har vært veldig forvirret i det siste, kanskje. Jeg har jo snakket en del om at jeg føler at hvert skritt jeg tar, er ett skritt i feil retning. Den følelsen har heldigvis gått over nå. Alt føles bare riktig igjen.

Uansett, tog...

Da vi satt på toget, begynte jeg å løpe rundt og rope "Stopp toget". Husker ikke hvordan det gikk...

Da jeg stod opp og logget på MSN, var det en eller annen som hadde skrevet en personlig melding om tog: "Stop this train, I wanna get off!"
Og det var jo litt interessant, pussig sammentreff, eller var det?

Siden begynte Karoline å snakke om Thomastoget i pengeboksen sin.

Og i kveld leste jeg et innlegg på nettby.no, om at min barndomsvenninne Kaja satt på ett tog sammen med PC-en sin og en hund.

Merkelig, men gøy.


Jeg har en teori;


Jeg skrev en gang en tekst som heter "Om busser, tog og menn".
Den handlet om at busser fort kan endre kurs, kjøre av veien, må stoppe på rødt, og ikke bestandig skjønner at lyset er grønt. Osv...
Mens togene har behagelige, myke seter, og går i en bane. Holder seg som oftest på sporet.

Kanskje denne dagen symboliserte at jeg har funnet mitt tog?
Kanskje drømmen symboliserte at jeg er redd jeg skal havne på feil tog?

]-Contastic-[

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar