torsdag 10. desember 2009

Ikke-øvelse

(Foto: Viveka Rudi Vågene)

God morgen!
Jeg og Viveka har planlagt å gjøre en øvelse en dag vi er sammen omtrent hele dagen. Det er en positiv øvelse som jeg hentet fra en bok jeg har, av Henrik Fexeus:
"Ikke-øvelse

Gjør et forsøk på å unngå å bruke ordet ikke en hel dag og se hvor ofte du benytter det av ren bekvemmelighet. Det er nemlig mye lettere å si hva man ikke vil, enn hva man vil. Tvinger du deg til å unngå ikke, kommer du til å oppdage at du uttrykker deg mye rikere og mer positivt hver gang du ikke bruker ikke. "

Det kan jo bli interessant. Leste forresten noen fine ord i dagboken min nå (altså den jeg skriver for hånd), som bestandig gjør meg glad på innsiden (kan være ordene i seg selv, men også det faktum at de minner meg om Ingvild-Sofie, som jeg savner og er utrolig glad i):
"For livets glade jenter, går solen aldri ned!"

Elsker de ordene... Tenk på de når du er nedfor.
Prøv gjerne ikke-øvelsen, du også, og fortell gjerne hvordan det gikk! :-)

}-Contastic-{

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar