torsdag 28. januar 2010

Babymarerittet

I mårrest hadde jeg det sykeste babymareritt o_O
Det var en av disse paralyse-drømmene igjen, der jeg befant meg i samme situasjon som jeg sovnet i, bare at jeg ikke kunne røre meg noe særlig, eller snakke ordentlig. Jeg var ikke en gang sikker på om jeg drømte eller var våken. Det var sånn lucide-aktig drøm.
Først satt en krympet emo-Viveka i vinduskarmen min.
Hun så på meg med ett skummelt blikk. Jeg gjemte meg under dynen. Da jeg var overbevist om at jeg ikke drømte, prøvde jeg å ringe Kai, men da jeg trykket på tastene gikk ikke ting dit jeg ville, og skjermen på telefonen ble tåkete og stakk av o_O
Også stod en liten baby i sengeenden min, og den hadde lille-Sondre sitt ansikt. Den var også skummel. Etterpå stod den samme babyen bak gardinen i sengeenden, mens det stod en forstørret baby med hvite øyne bak gardinen rett ved meg.
Det var ikke før lyset ikke virket da jeg skulle skru det på, at jeg virkelig forstod at jeg faktisk drømte og prøvde å komme meg ut av drømmen. Dette gjorde jeg ved å rope til de to babyene bak gardinene: "HUT DERE VEKK!" og veive med armen mot de.
Det var en skikkelig ekkel drøm, selv om den kanskje ikke høres så ekkel ut når jeg skriver om den.

Jeg har blitt syk, noe halsbetennelselignende greier med feber og vondt i musklene.
Det er ikke så veldig god timing da jeg har mye å gjøre.
Jobb i morgen, blant annet.
UKM i Storfjord-foreberedelser;
Viveka og jeg har litt over 2 uker på oss til å bli ferdige med en film, må gjøre en haug med avtaler. Ser for øvrig ut til at det å spille inn en scene på mandag eller tirsdag i Storfjord, går i boks :-)
Karoline og jeg skal øve inn ett sceneinnslag og finne folk til å delta på det.
Jeg skal ramme inn en tegning, og male et maleri.
I tillegg må jeg gjøre ferdig ett hørespill og kutte ned 2 minutter, som er vanskelig :-(

Hvorfor begynner jeg så lett å gråte for ting?
Eneste Kai nettopp sa i telefonen var at han måtte hjem og gjøre skolearbeid ett par timer før han kommer hit i stedet for å komme hit nå, og jeg begynte å gråte. Sukk.
Karoline vil ha meg til Kongsbakken for å holde henne med selskap i kveld, men egentlig er jeg syk, hmm.
Tidligere sa jeg nei til Viveka til å gå ut av huset pga det så.
Og jeg bør virkelig være frisk til jobb i morgen!...


]-Contastic-[

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar