fredag 5. februar 2010

Ludo Vitae - en klovn, en marionette, og en alv - vår kunstfilm

(Alvemodell: Linda Mari Nygård. Alle foto: Connie Iren Brenna og Viveka Rudi Vågene)

"Jeg sa at hun som kan låse oss inn, drar tidlig, derfor må jeg være der tidlig, og at hun med lysene ikke er der i det hele tatt, sannsynligvis, for det var det hun som drar tidlig sa til meg."
- Contastic


Jeg kom meg på jobb den dagen, men det ble en veldig tung dag da jeg var syk.
Uansett fant jeg ut at det var på tide å blogge litt om UKM-filmen til Viveka og meg. Den heter da Ludo Vitae, som betyr Livets Ludo, eller Livets Spill på latinsk. Mer om dette kommer siden da folk har sett filmen, kommer til å legge den ut på bloggen og youtube.


EN MARIONETTE

Sitatet over er fra planleggingen senest i dag. Vi skal dra på Verdensteatret i Tromsø og filme siste scene klokken halv 3, som inneholder en marionette, spilt av Viveka. Og en puppetmaster spilt av Kai Håvard. Håper ingenting går galt, slik at vi ikke får gjort det. Dvs, jeg må komme dit tidlig for å holde av salen fordi hun som låser drar tidlig, og mest sannsynlig får vi ikke lyssetting fordi hun som kan det, antakelig ikke er der.

EN KLOVN

Men iallfall. Tirsdag i forrige uke hadde vi en merkelig innspilling med den triste og pierca klovnen Kenneth og en kake i ett fotostudio på Breivang VGS. Det bød på litt problemer. Mangel på diverse, ett kamera for eksempel, og noen uenigheter, som er de mest logiske problemene i en filminnspilling? Jeg er iallfall glad i fant ett rundt bord :D
Vi løste det iallfall til slutt. Klovnefoto er hentet fra filmen.


 EN ALV

På mandag hadde vi vel den mest interessante innspillingen. Vi fikk ballerinaen Linda til å spille alv i den. Bildet viser Viveka da vi hadde rigget til på vår location.

Det vi gjorde, var å tette igjen slukene og lage demninger i guttedusjen på Hatteng skole, fylle opp med vann i fothøyde, dekke over dusjene med laken, og sette inn planter, telys og speil og strø rosa potpurri med kongler i vannet. Aldri har en guttegarderobe duftet så godt før! Av potpurri og stearin. Av dame rett og slett, noen må jo ha undret seg hvis lukten satt igjen dagen etter :P
Det luktet helt opp i gangen utenfor gymsalen. Tenk deg den mandige svettelukta som vanligvis finnes i en herregarderobe... Blæh.. Men nå ødela jeg vel idyllen.

Vi hadde til og med ordnet med lyssetting - grønt og rødoransjegult lys. Det ble kjempepent. Vi ville nesten ikke rydde opp - noe som var ett herk.

Det var imidlertidig et mas å komme seg fram med rekvisitter og utstyr, og da vi endelig satt der og ventet på Linda, trodde hun at vi skulle filme på tirsdag, men hun kom likevel. Så det var supert, hun gjorde god innsats! Vi er kjempetakknemlige :-)
Under her kommer noen bilder fra innspillingen.



  
 
 


 

 Gleder meg til den deilige følelsen man har når filmen er ferdig, og spesielt etter at den er vist fram på UKM!

]-Contastic-[

2 kommentarer:

  1. FINE BILDER :D Og jeg gleder meg sykt til å se filmen. Det jeg så av alvescenen var bare vakker *_* den blir nok definitivt favorittscenen fordi den bare var vakker med farger og alt + at Linda er utrolig vakker når hun danser :D

    SvarSlett
  2. Tusen takk for fin kommentar :D
    Alvescenen er nå redigert, bare med feil versjon av musikken foreløpig, og slutten er litt uklar enda, men den er snart i boks, og siden scenen er veldig fin nå, vil den nok sikkert bli vakker til slutt :D

    SvarSlett