mandag 16. august 2010

Fredag den 13ende: Kaffeeksplosjon!

Fredag den 13ende, kom Kia Håvard og jeg hjem fra byen, og han skulle sette på den nyydelige, tyrkiske kaffen han skrøt sånn av, som han nettopp hadde kjøpt på Taras. Og vi har jo hundre måter å lage kaffe på her (nå en mindre). Han valgte å lage tyrkisk kaffe i tyrkisk kaffekoker (så klart, han hadde jo bare laget norsk kaffe i denne før!?).



- Her, lukt på kaffen!, sa Kai. - Den lukte nydelig!
Jeg for min del, er ikke så glad i kaffe, og kjenner bare lukta av koffeinen - all kaffe lukter altså det samme for meg. Jeg sa det til han. Da sa Kai at han skulle likt at det lukta tyrkisk kaffe i hele leiligheten, og jeg fnyste: - Hahaha, nei det kan du bare glemme! Det skulle ikke jeg likt!

Kai begynte å ha kaffe i kaffekokeren, og jeg fulgte med. - Så mye kaffe du skulle ha i den??, sa jeg.
- Det e tyrkisk kaffe, det skal være mye.
- Jamen, den er jo helt full?, sa jeg. Kai fylte den enda mer da jeg sa det, og presset deretter den finmalte kaffen ned i kannen som om det var jord. - Enda mer?! Blir den ikke sterk da?, utbrøt jeg.
- Slapp av, æ veit ka æ gjør.
- Okay, hvis du sier det så...
Så går jeg inn på soverommet for å støvsuge.

Etter en stund, kom plutselig Kai fykende inn til meg og ropte: "CONNIIIE!!!!" med ett sjokkert blikk i ansiktet, og føk ut igjen i nesten samme farta. Jeg slo av støvsugeren og gikk etter han. - Hva er det forno?? og får øye på kaffesprut utover hele kjøkkenområdet. Det så slik ut:


(Huff da, nå ble jeg så opptatt av skrivingen at jeg svidde ostesmørbrødene i ovnen!! Svidd mat skal jo være bra for halsen da........)

Vel, alt kjøkkenustyret ble fortrukket i kaffe... Ble litt oppvask etterpå. For ikke å snakke om at kjøkkenbenken og området rundt måtte vaskes. Og middag tok det tid før jeg fikk lagd.

Min første reaksjon, var av alle latter; - Jeg sa du brukte for mye kaffe!!!!
Dette var jo det første jeg tenkte på. Men etterhvert gikk det opp for meg at dette ikke var grunnen. Ventilen på kaffekokeren hadde rett og slettet ikke åpnet seg, og det hadde blitt trykk. Lattermildheten min forsvant etterhvert da det gikk opp for meg hvor vanskelig det var å vaske vekk alt kaffesølet...

Kai hadde fått sjokk da kaffekokern hadde begynt å sprute damp og kaffe...
Jeg måtte til og med tørke vekk kaffepulver fra ryggen hans. Han hadde sittet i sofaen med PC-en og ant fred og ingen fare.
Kaffekokern gikk rett i søpla.

Vel, han fikk det som han ville; det begynte iallfall å lukte tyrkisk kaffe her...


]-Contastic-[

2 kommentarer:

  1. Trudde det skjedde før jeg ble sammen med Kenneth, men det skjedde jo og fredag den 13.. xD Godt vi ikke er overtroiske (A)
    Btw; KIA Håvard? Hahaha xD

    SvarSlett
  2. Fant ut det, men har ikke orka å fixe det xD
    Oouh... På fredag den 13ende, hahaha.. Lykke til xD

    SvarSlett